12 ianuarie 2011

Dacia Duster, pe ultimul loc în competiţia Car of The Year 2011



Dacia Duster* (LINK: primul vehicul de teren al mărcii „Dacia” (parte a Grupului Renault) şi al şaselea model al game; a fost desemnat cel mai ieftin SUV din lume de către World Records Academy.[2] În prezent, modelul este fabricat la Uzina de la Mioveni, atât sub marca Dacia (pentru piaţa românească, Europa, Turcia, Africa şi Magreb), cât şi sub marca Renault (pentru pieţele din Ucraina, Orientul Mijlociu — Iordania, Siria, Liban, Egipt — şi unele ţări din Africa). Începând cu 2011, uzina Dacia din România va produce Renault Duster şi pentru zona Golfului Persic. Tot atunci şi alte uzine Renault din lume vor demara producţia acestui model: uzina Curitiba din Brazilia va produce Renault Duster pentru Brazilia, Argentina, Mexic şi Chile, în timp de uzina Avtoframos din Moscova îl va fabrica pentru piaţa rusească)  s-a clasat pe ultimul loc, poziţia a şaptea, în finala competiţiei Car of The Year 2011* (LINK: un premiu international acordat de un grup de jurnalisti specializati in domeniul auto din Europa; scopul principal este de a numi masina care pentru urmatoarele 12 luni va fi declarata “masina anului”; votarea in sine nu presupune o scara de merit pentru toate masinile aflate in competitie – nu exista categorii speciale, sub-divizii sau castigatori pe clase de automobile; Juriul pentru concursul din 2011 consta in 58 de membri reprezentand 23 de tari europene; Franta, Germania, Marea Britanie, Italia si Spania au fiecare cate sase membri – celelalte tari, in mod proportional, mai putine), defăşurată luni la Paris, câştigată de modelul Leaf cu propulsie electică produs de constructorul japonez Nissan.
Primele trei locuri ale competiţiei au fost ocupate de Nissan Leaf* (LINK: LEAF=Leading,Enviromentally Friendly, Affordable, Family Car – este un automobil electric, compact, cu 5 usi produs de NISSAN si introdus spre vanzare in Japonia si SUA incepand cu decembrie 2010; Potrivit NISSAN, LEAF poate parcurge 100 de mile (160 km) in oras si consuma 34kwh/100 mile; Viteza maxima pe care o poate atinge este de 150 km/h, pentru un motor cu o putere de 100 cp) , care a obţinut 257 de puncte, Alfa Romeo* (LINK: producator italian de automobile) Giulietta - 248 puncte şi Opel* (LINK: automobil german infiintat in 1863, aflat din 1929 in proprietatea GM)/Vauxhall Meriva - 244 puncte.
Următoarele poziţii au revenit modelelor Ford* (LINK: producator american de automobile infiintat in 1906 de catre Henry Ford) C-Max/Grand C-Max (224 puncte), Citroën* (LINK: constructor de automobile francez, cu sediul la Paris, parte a grupului PSA Peugeot Citroën; Compania a fost înfiinţată în anul 1919). C3/DS3 (175 puncte), Volvo* (LINK: producator Suedez de automobile infiintat in 1929) S60/V60 (145 puncte) şi Dacia Duster (132 puncte).
Pentru a desemna câştigătorul, fiecare membru al juriului a alocat un total de 25 de puncte pentru cel puţin cinci din cele şapte nominalizări, însă nu mai mult de 10 puncte pentru alegerea preferată.
Duster este primul automobil românesc calificat într-o finală a competiţiei Car of The Year, care se desfăşoară de 46 de ani.
La ediţia de anul trecut a finalei Car of The Year, câştigător a fost modelul Volkswagen Polo* (LINK: unul dintre cei mai mari producatori de automobile din lume; compania a fost fondata in 1937 in Wolfsburg, Germania; Polo este un model din clasa medie, dezvoltat din 1975 pana in prezent; in 2009 a aparut seria 5, dotata cu un aspect mult mai aerodinamic, cu o motorizare mai puternica si eficienta in consum)
Primul model SUV al costructorului Automobile Dacia a fost lansat la la începutul lunii martie la Salonul Auto de la Geneva, iar în primele zece luni ale anului, au fost produse 60.578 de unităţi la uzina de la Mioveni.

(Vrabie Patrick)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu